Aandelen Heineken kopen

Heineken hero image
Is 2021 het jaar om aandelen Heineken te kopen?
Wist je dat het aandeel door de coronacrisis tegelijkertijd een hoogste hoogtepunt en een diepste dieptepunt kent binnen 1 maand tijd? Het aandeel zakte in de maand van corona met 32% van €103,85 per aandeel naar €70,78. De waarde van het aandeel is ondertussen helemaal hersteld doordat horeca langzaam maar zeker weer open mag.

Aandelen Heineken kopen? Waarschijnlijk vraag je je af of het vandaag de dag interessant is om in aandelen Heineken te kopen. De vraag die in dit artikel centraal staat is dan ook: “Is het slim om anno 2021 aandelen Heineken te kopen?” Deze vraag gaan we in deze analyse uitgebreid onderzoeken.

Om antwoord te kunnen geven op de hoofdvraag analyseren we het bedrijf achter de aandelen Heineken. De belangrijkste elementen die in deze analyse aan bod komen is de geschiedenis van Heineken, het merkenportfolio, de invloed van corona op het bedrijf, de bierconsumptie wereldwijd, de financiële resultaten en de verwachtte financiële resultaten. Door deze elementen inzichtelijk te maken krijgen we een helder beeld bij de totstandkoming van het bedrijf, het aanbod, ontwikkelingen rondom het bedrijf en het financiële plaatje.

Aandelen Heineken zijn voor een groot hoeveelheid beleggers wereldwijd een hoeksteen in hun portfolio. Heineken bestaat al sinds 1864 en heeft daarmee een rijke historie aan grote successen. Wil je de risico’s en potenties van aandelen Heineken meewegen in je beleggingsmogelijkheden? Lees dan het volledige artikel en leer van A tot en met Z wat je als belegger moet weten over dit historische bedrijf.

Disclaimer: Met beleggen kunt u uw inleg verliezen.

Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!

Wat en wie is Heineken?

In 1873 opende Heineken de deuren van zijn eigen kleine familiebrouwerij in het centrum van Amsterdam. De brouwerij groeide met de stad mee en Heinekens toewijding aan de kwaliteit maakte het een groot succes, zonder het belangrijkste uit het oog te verliezen: Een familiebedrijf blijven dat puurheid en uitstekende kwaliteit voorop stelt.

Het geheimen formule van Heineken: A-gist

In 1886 ontdekte Heineken het unieke A-gist. Deze zelf ontwikkelde gist stelde Heineken in staat om de smaakbalans en fruittonen te optimaliseren tot de verfrissende smaak waar de wereld verliefd op werd. Deze A-gist wordt tot op de dag van vandaag nog altijd gebruikt en is daarmee het geheime formule wat een groot onderdeel is van het succes van Heineken.

Heineken bewandelt een andere pad dan hun concurrenten. Waar de concurrentie zich met name richt op licht, donker en bruin bier, koos Heineken ervoor om met name te richten op hoogwaardig pilsener met een pure, verfrissende smaak. Deze pilsener van Heineken wint meerdere prijzen en neemt na verloop van tijd een steeds groter aandeel in de internationale biermarkt.

Heineken als prijswinnaar van de Grand Prix in Parijs

In 1889 won Heineken door de toevoeging van het A-gist aan het recept in 1889 de Grand Prix van Parijs. Met deze overwinning veroverde Heineken de harten van Parijzenaren met zijn verfrissende bier van topkwaliteit. Deze award is tot op de dag van vandaag zichtbaar op het etiket.

Overname door de tweede generatie Heineken: Henry Pierre Heineken

In 1917 nam Henry Pierre Heineken de rol als president-directeur van het merk Heineken over. Als tweede generatie van Heineken zette Henry zijn vaders succes door en leidt het bedrijf door de economische depressie in de jaren dertig. Hij zette de toon door de bierproductie op te schroeven zonder in te leveren op uitstekende kwaliteit.

Beursgang van Heineken

In 1939 ging Heineken naar de beurs onder de naam Heineken NV. Vandaag de dag is Heineken genoteerd aan de New York Stock Exchange (NYSE) en de Euronext Amsterdam. Hierdoor is het mogelijk om Heineken aandelen te verhandelen via zowel de Amerikaanse als de Nederlandse stock market.

Overname door de derde generatie Heineken: Alfred Henry Heineken

In 1951 maakte de 3e generatie, Alfred Henry Heineken, al gauw naam in het familiebedrijf door zelf de reclameafdeling op te richten. Hij zei ooit: “Was ik geen bierbrouwer, dan was ik reclameman geworden”. Hij droeg bij aan de identiteit die Heineken vandaag de dag door de hele wereld wordt herkend. In 1975 neemt Alfred Henry Heineken het stokje over van Henry Pierre Heineken. Onder het bewind van Alfred groeit het bedrijf exponentieel. Zowel het merk Heineken als alle merken die onder de paraplu van Heineken vallen. De focus van Alfred ligt op het uitbreiden van het aantal merken om zodoende meer marktaandeel te winnen.

Overname door de vierde generatie Heineken: Charlene de Carvalho-Heineken

In 1995 draagt Alfred het stokje over aan zijn dochter Charlene de Carvalho-Heineken. Op het moment van overdracht is Heineken de op één na grootste bierbrouwer ter wereld. Charlene heeft binnen Heineken duurzaamheid op de kaart gezet door groene doelen en initiatieven te introduceren. Vandaag de dag probeert Heineken de groene visie te integreren in ieder aspect van het bedrijf.

Disclaimer: Met beleggen kunt u uw inleg verliezen.

Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!

Merken van Heineken

Heineken is lang niet meer alleen het merk Heineken. Onder het beheer van Heineken zijn er door middel van overnames en het opstarten van nieuwe merken een hele hoop merken die onder de paraplu van Heineken vallen. Heineken is daarmee eigenaar van een mooie variatie van bier-, cider- en frisdrankmerken. Alles wat Heineken verkoopt, word verkocht met als achterliggende gedachte: “Heineken verkoopt geen drankjes, Heineken verkoopt gezelligheid.”

Biermerken van Heineken

Heineken brouwt, distribueert en bezit meer dan 300 verschillende biermerken wereldwijd. In dit artikel wordt er een greep gedaan naar een aantal van de bekendste merken die onder de paraplu van Heineken vallen.

Desperados

Desperados Aandelen Heineken kopen

Desperados is een bier met toegevoegd tequila-aroma. Tequila maakt dat het bier een zoete smaak heeft, in tegenstelling tot de bittere smaak van pils. Desperados wordt gemaakt van lager bier en werd voor het eerst in 1995 gebrouwen in Frankrijk. Deze brouwerij is sinds 1996 in handen van Heineken en wordt inmiddels in meer dan 50 landen verkocht. Sinds 2012 wordt Desperados ook in Nederland gebrouwen.

Brand

Brand Aandelen Heineken kopen

Brand is volgens de eigenaar Heineken mogelijk de oudste bierbrouwerij van Nederland. Heineken zegt dat er vanaf 1340 door Brand bier wordt gebrouwen. Echter is er vanwege tastbaar bewijs onvoldoende grondslag om dit hard te kunnen maken. Met zekerheid kan gezegd worden dat Brand bier vanaf 1767 werd gebrouwen in de brouwerij van de familie Brand. In 1989 heeft Heineken het merk Brand overgenomen.

Heineken 0.0

Heineken 0.0 Aandelen Heineken kopen

Gebrouwen sinds 2017 in Zoeterwoude. Puur alcoholvrij bier. Eerder verkocht Heineken al alcoholvrij bier, genaamd Buckler. Na een uithaal van Youp van ’t Hek tijdens zijn oudejaarsconference in 1989 is Buckler uit de schappen gehaald door dalende verkoopcijfers. 28 Jaar later heeft Heineken met succes alsnog een alcoholvrije bier op de markt weten te brengen.

Affligem

Affligem Aandelen Heineken kopen

Affligem is een Beglische adbijbier en werd oorspronkelijk in de benedictijnenabij van Affligem gebrouwen. Affligem werd voor het eerst gebrouwen in 1074 door monniken die alle opbrengsten van het bier al ruim 9 eeuwen regelrecht steken in goede doelen en wordt vandaag de dag nog zorgvuldig gebrouwen volgens oorspronkelijk recept.

Amstel

Amstel Aandelen Heineken kopen

Gebrouwen sinds 1872 één jaar voordat Heineken zijn eerst bierbrouwerij startte. Amstel werd in 1968 overgenomen door de Amsterdamse concurrent Heineken. Sindsdien wordt de Amstelse bier gebrouwen in de bierbrouwerijen van Heineken.

Heineken® Original

Heineken Premium Quality - Aandelen Heineken kopen

Gebrouwen sinds 1873 en in het heden uitgegroeid tot marktleider en wereldmerk. Verkrijgbaar in ruim 190 landen. Één van ’s werelds meest waardevolle biermerk.

Cidermerken van Heineken

Cider is een alcoholische drank die traditioneel gemaakt wordt van appelsap. Heineken heeft sinds 2009 de cidermarkt opengebroken en is nu de grootste ciderproducent ter wereld waarvan de productie plaatsvindt in meer dan 140 brouwerijen in 71 landen. De bekendste cidermerken van Heineken worden hieronder beschreven.

Apple Bandit

Apple Bandit Aandelen Heineken kopen

Apple Bandit is in 2016 gelanceerd door Heineken en wordt direct in de Nederlandse schappen van de supermarkten verkocht. Apple Bandit wordt gemaakt in de Belgische Aubel vallei, heeft een zachte fruitige smaak die onmiddellijk verfrist. Het doel is om Apple Bandit voor cider te maken wat Heineken is voor pils.

Strongbow

Strongbow Aandelen Heineken kopen

Strongbow is ’s werelds nummer 1 cider merk. Het originele cider is één van Engelands favoriete cider in de afgelopen 50 jaar en wordt nu aangeboden in verschillende smaken. Strongbow werd in 1962 in de markt gezet door Bulmer. Het merk is sinds 2008 eigendom van Heineken geworden.

Stassen

Stassen Aandelen Heineken kopen

Stassen wordt gemaakt sinds 1895 en tot op de dag van vandaag volgens traditioneel recept van de familie Stassen gebrouwen. Deze natuurlijke, frisdroge cider komt uit de Aubel Vallei in de Belgische Ardennen.

Old Mout Cider

Old Mout Cider Aandelen Heineken kopen

Old Mout is ontstaan in Nieuwe Zeeland in 1947. De lichte, friszoete appelcider is geïnspireerd door de pure natuur en epische landschappen. Beschikbaar in 6 verschillende smaken.

Frisdrankmerken van Heineken

Vrumona is in 1968 volledig overgenomen door Heineken en is daarmee een dochteronderneming van Heineken geworden. Vrumona is een frisdrankenfabrikant en -leveranciers in Nederland. Hieronder worden de bekendste eigen merken van Vrumona beschreven. Naast de eigen merken voert Vrumona tien licentiemerken. Een merklicentie houdt in dat de merkhouder toestemming verleent aan een derde partij om van zijn merk gebruik te maken. Vrumona voert licentiemerken toe van onder andere Pepsi, 7Up en Rivella. De merken zijn al zo groot en bekend in Nederland dat ze geen verdere uitleg nodig hebben.

Sourcy

Sourcy Aandelen Heineken kopen

Sourcy Vitaminwater is lekker verfrissend en zonder suiker. Gemaakt op basis van koolzuurvrije bronwater met toegevoegde vitaminen en een fruitsmaak. Door de combinatie bronwater met lichte fruitsmaak is het verfrissend en goed door te drinken. Doordat de dranken van Sourcy geen suiker bevat, is het een goede aanvulling op een gezonde levensstijl.

Crystal Clear

Crystal Clear Aandelen Heineken kopen

Crystal Clear bevat 1 kcal per 100ml. Dit betekent in feite dat het drinken van Crystal Clear niet wordt omgezet in energie in je lichaam, waardoor je er geen gewicht van aankomt. Crystal Clear is daarmee de lekkere, verfrissende en verantwoorde frisdrank. Verkrijgbaar in 15 verschillende smaken, allemaal met minder dan 1 kcal per 100ml.

Royal Club

Royal Club Aandelen Heineken kopen

Royal Club is dé frisdrank voor volwassenen. Royal Club staat voor kwaliteit en biedt verschillende variaties van smaken aan, allemaal net iets spannender. Of het nou om een Royal Club Classic gaat of om een Ginger Ale of Bitter Lemon. Royal Club raakt je iedere keer weer!

SiSi

SiSi Aandelen Heineken kopen

SiSi is een frisdrank die al sinds 1951 wordt geprobeerd door Vrumona. Het merk SiSi is ook wel bekend door de slogan die al sinds 1990 wordt gehanteerd: Take it easy, take a SiSi.

Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!

Invloed van corona op Heineken

Heineken heeft door de coronacrisis een flink lagere omzet gegenereerd in de jaren 2020 en 2021 ten opzichte van 2019. Heineken richt zich op winstgevende groei in een snel veranderende wereld na corona.

De coronapandemie zorgde ervoor dat wereldwijd horecabedrijven moesten sluiten, wat een flinke klap was voor de bierbrouwer. Daartegenover stond dat er meer bier werd afgenomen bij supermarkten, maar dit kon helaas het verlies van de horecabedrijven niet compenseren. Naast dat de winst flink daalde, worden er kosten gemaakt op afschrijvingen op bezittingen en merken die minder waard werden. Heineken eindigde met €204 miljoen in de rode cijfers.

Ondanks de versoepelde lockdowns heeft de coronapandemie nog steeds veel invloed op de omzetcijfers. Er is door de versoepelingen al wel een licht herstel te zien bij horecabedrijven, echter zijn we nog niet op oude hoogtes. De situatie is onstabiel en onzeker voor Heineken. Ook een mogelijke recessie kan veel invloed uitoefenen op het bedrijf.

Door de coronacrisis is de wereld in hoog tempo veranderd. Heineken moet wendbaar en flexibel meebewegen om hun competitief voordeel te behouden. “Wat heeft Heineken de afgelopen jaren gedaan om mee te bewegen in deze veranderende markt?” We gaan dieper in op die vraag.

Heineken en Publicis Groupe lanceren een nieuw bureaumodel ‘Le Pub’

Publicis Groupe en Heineken geven hun bestaande samenwerking van 5 jaar een nieuwe vorm. Door een ‘op maat gemaakt klant-bureaumodel’ in het leven te roepen genaamd “Le Pub”. Le Pub versnelt naar eigen zeggen de time-to-market van creatieve campagnes. Op die manier stimuleren ze de verkoop waardoor Heineken profiteert van een duurzaam concurrentievoordeel.

Bram Westenbrink, Global Senior Director Heineken, zei hierover het volgende: “‘In een dynamische wereld moeten we als merk versnellen om relevant te blijven voor de consument. Dit vraagt snel schakelen. Om die reden passen we ons bureaumodel aan. De nieuwe samenwerking met Le Pub is gericht op het snel leveren van lokale creativiteit op wereldschaal.” De coronapandemie heeft het in het leven blazen van Le Pub versneld. “We moesten anders gaan werken en dat inspireerde ons om dit nieuwe model te ontwerpen. De samenwerking met Publicis zal ons helpen om groei te stimuleren, waardoor Heineken een duurzaam concurrentievoordeel krijgt. We zijn verheugd om aan de slag te gaan.”, aldus Westenbrink.

Le Pub heeft het hoofdkantoor in Amsterdam op 1 januari 2021 geopend onder leiding van Bruno Bertelli, creative director van Publicis.

Ontslaggolf bij Heineken

Heineken wil door de coronacrisis wendbaarder worden en ziet daardoor geen andere uitweg om kosten te besparen dan te snijden in personeelskosten. Vanwege de tweede coronagolf werd afgelopen najaar al een reorganisatie aangekondigd.

In 2021 bezuinigd de bierbrouwer 2 miljard euro en schrapt achtduizend banen, waarvan 300 in Nederland. Op het hoofdkantoor en de regionale kantoren in Nederland werken zo’n 1.700 mensen. Of daar ook nog gedwongen ontslagen zullen vallen weet Heineken nog niet. Bezuinigingen op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn niet uitgesloten. Restricties met betrekking tot het coronavirus zijn ook mogelijk, wat onzekerheid onder het personeel meebrengt.

Disclaimer: Met beleggen kunt u uw inleg verliezen.

Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!

Consumptieanalyse van Heineken

In dit onderdeel analyseren we de afzetmarkt waarin Heineken opereert. In onderstaande tabel zie je hoeveel drankjes (in miljoenen hectoliter) Heineken heeft verkocht in Q3 2021 ten opzichte van Q3 2020, uitgesplitst per continent.

RegioQ3 2020Q3 2021YoY groei in %
Amerika22,021,2- 3,6%
Europa24,023,5- 2,1%
Afrika en Oost-Europa10,39,6- 6,8%
Azië en Pacific6,65,9- 10,6%
Totaal60,252,9- 4,3%

Biervolumes van Heineken krompen met 4,3% op jaarbasis naar 60,2 miljoen hectoliter. Dat is slechter dan de consensus van 62,2 miljoen. De daling in afzet valt echter niet te verwijten aan de bierbrouwer uit Amsterdam.

Heineken biervolumes in Europa

In Europa zien we dat de afname het kleinst is, slechts -2,1% ten opzichte van het jaar ervoor. Dit heeft ermee te maken dat in de Europese landen de vaccinatiegraad relatief hoog licht. Hierdoor hebben overheden het gemakkelijker om horeca van het slot te gooien wat weer goed is voor de consumptie van Heineken producten.

Heineken biervolumes in Azië

In Azië zien we precies het tegenovergesteld. In Aziatische landen ligt de vaccinatie graad nog niet op hetzelfde niveau als in Europa. Hierdoor zijn overheden genoodzaakt om strenger in te grijpen.  Vietnam is een land waar dit er voornamelijk inhakt, daar zijn de biervolumes in 2021 gehalveerd ten opzichte van het jaar ervoor. Vietnam staat al bekend om dat ze geen grote thuisdrinkers zijn. Veel consumenten hebben geen koelkast in huis, waardoor het geen zin heeft om kratten bier in te kopen. Al met al zijn de biervolumes in Azië met ruim 10% op jaarbasis gekelderd.

Invloed van coronapas op Heineken biervolumes

De verplichte coronapas in Frankrijk zorgen ervoor dat consumenten zonder vaccinatie of testbewijs het terras niet meer op mogen. In tegenstelling tot Nederland wordt dit in Frankrijk streng gehandhaafd. Het gevolg is dat er met name in Frankrijk een sterke daling is geweest van de biervolumes. Afhankelijk van hoe snel dit wordt opgevolgd in andere landen kan dit nog een behoorlijke invloed uitoefenen op de biervolumes.

Disclaimer: Met beleggen kunt u uw inleg verliezen.

Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!

Resultatenanalyse van Heineken

Om te bepalen hoe Heineken er op dit moment financieel voorstaan analyseren we de kerncijfers: Omzet, operationele winst, nettowinst, WPA, K/W en bekijken we hoeveel dividend ze hebben uitgekeerd. Hieronder lees je alle belangrijkste data van Heineken in de jaren 2019 en 2020. De data van 2021 is een verwachting van dat jaar.

Heineken2019A2020A2021E
Omzet (in mrd)€ 23,9€ 19,7€ 21,9
Operational profit (in mrd, beia)€ 4,0€ 2,4€ 3,3
Nettowinst (in mrd, beia)€ 2,5€ 1,1€ 1,9
Winst per aandeel (beia)€ 4,38€ 2,00€ 3,24
K/w-verhouding22,44928,9
Dividend per aandeel€ 1,68€ 0,70€ 1,52
Dividendrendement1,7%0,7%1,6%

Heineken nettowinst verwachting voor 2022

In de eerste negen maanden van 2021 heeft Heineken al een nettowinst gemaakt van €3,1 miljard. Dit is voor een groot deel te danken aan de positieve herwaardering van de Indiase dochteronderneming United Breweries van €1,3 miljard. Als we de herwaardering corrigeren voor het nettoresultaat dan komt er een knappe nettoresultaat van €1,8 miljard uit. Dit is beter dan dezelfde periode in 2019 – voor de coronapandemie. Toch handhaaft het bedrijf de pessimistische vooruitzichten. Dat betekent dat de nettowinst in 2022 lager uit gaat vallen dan in 2019. Dit is te wijten aan het gevolg van de sterk gestegen grondstofprijzen.

Waarde van aandelen Heineken

Heineken aandelen worden geprijsd tegen een koers/winst verhouding van 49,0 in 2020. De verwachting is dat de koers/winst verhouding in 2021 hersteld naar 28,9 en de daaropvolgende jaren snel terug zal dringen naar 22,5 in 2022 en 19,5 in 2023. De verwachting vanuit Heineken is dat er snel een herstel komt en dat is waar het aandeel op is gewaardeerd. De vraag is in hoeverre kan Heineken nog verder boven de verwachting presteren? Zie je in de nabije toekomst mogelijkheden dat horeca gelegenheden sneller open mogen of dat het op kortere termijn toegankelijk wordt voor iedereen (ook zonder coronapas) om horeca toe te treden? Met dat vooruitzicht zit er nog voldoende groei in aandelen Heineken.

Buiten de speculatie voor de toekomstige waarde van aandelen Heineken om is het een mooi bedrijf wat een track-record heeft waar je u tegen zegt. Heineken is een mooi bedrijf met een hele stabiele omzet en winstflow. Ze breiden hun merkenportfolio continu uit en spelen in op alle kansen die ze signaleren. Heineken is daarmee een stabiel aandeel en een mooie toevoeging voor een goed gespreide beleggingsportfolio voor de lange termijn.

Disclaimer: Met beleggen kunt u uw inleg verliezen.

Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!

Hoe kun je het beste Heineken aandelen kopen?

Als je er nu voor hebt gekozen om te beleggen in Heineken, dan is het slim om eerst te bepalen voor welk termijn je in aandelen Heineken wilt beleggen. Investeer je voor de lange- of voor de korte termijn? Bij Heineken is het sterk aan te raden om op de lange termijn te beleggen. Tenzij je corona maatregelen wilt voorspellen, dan kun je met daytraden nog wel wat winst behalen op aandelen Heineken. Als je wat meer op safe wilt spelen, zoals wij dat zelf ook doen, dan is Heineken een prima aandeel voor de langetermijn.

Mijn voorkeur om Heineken aandelen te kopen is via DEGIRO. DEGIRO biedt Heineken aandelen aan voor extreem lage kosten wanneer je voor de langere termijn belegd.

Disclaimer: Met beleggen kunt u uw inleg verliezen.

Als je van plan bent om te daytraden met aandelen Heineken, dan kan het interessant zijn om te beleggen met eToro. eToro is een CFD-broker waarmee je kunt swingtraden, long- en short gaan en met een beetje geluk een leuk zakcentje verdienen.

CFD’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico met zich mee van snel oplopende verliezen. 71% van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD’s bij deze aanbieder. Het is belangrijk dat je goed begrijpt hoe CFD’s werken en dat je nagaat of je het hoge risico op verlies kunt permitteren. Opties en turbocertificaten zijn complexe financiële instrumenten. Jouw vermogen loopt risico. Met beleggen kun je jouw inleg verliezen.

Disclaimer: Beter Beleggen is op geen enkele wijze aansprakelijk voor (tegenvallende) resultaten betaald met wat voor vorm beleggen dan ook. Met beleggen kunt u uw inleg verliezen.

Aanbevelingen van de auteur

Leuk dat je zo ver bent gekomen met het lezen van mijn artikelen! Ik wil je graag nog een aantal van mijn persoonlijke aanbevelingen doen. Deze services heb ik puur geselecteerd op basis van eigen ervaring en tientallen uren aan research. Hier komen ze:
  • Cursus beleggen voor beginners en gevorderden: De Trading Navigator Methode is een complete cursus om te beginnen met beleggen. Naast een cursus ontvang je ook een software waarmee je direct kunt beginnen met winstgevend beleggen. Terwijl je winstgevend belegt volg je de masterclass en leer je zo stap voor stap een goede belegger te worden!
    Reserveer gratis jouw plek bij de webinar.
  • Broker met 0% transactiekosten kosten voor aandelen en ETF's: Met eToro kun je aandelen en ETF's traden zonder dat je commissie hoeft af te staan. Dit betekent dat je 0% commissie betaalt over je trades! Nergens kun je zo goedkoop in aandelen en ETF's handelen zoals bij eToro. Een account aanmaken is overigens ook gratis!
    Maak gratis jouw account aan bij eToro.
  • Beleggingsapp met 0% transactiekosten voor aandelen: Met BUX Zero beleg je snel en gemakkelijk met je telefoon in aandelen over de hele wereld tegen 0% transactiekosten. Meld je aan en ontvang één gratis aandeel.
    Maak gratis jouw account aan bij BUX Zero
Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!

Veelgestelde vragen over aandelen Heineken

Is Heineken een goed aandeel om te kopen?

Heineken is opgericht in 1864 en kent vele hoogtepunten, waardoor het bedrijf is uitgegroeid tot één van de grootste biermerken ter wereld. Heineken is daarmee een heel solide aandeel wat winst maakt, mooie dividend uitkeert en niet meer weg te denken is uit de wereld. Met dat in het achterhoofd is Heineken een mooi aandeel om in te beleggen voor de lange termijn.

Kun je Heineken aandelen kopen?

Jazeker! Heineken aandelen worden verhandeld op de Amsterdamse en Amerikaanse beurs (NYSE). Via brokers zoals DEGIRO en eToro kun je vandaag nog aandelen Heineken bemachtigen.

Welke merken zijn in het bezit van Heineken?

Heineken bezit meer dan 300 bier- cider- en frisdrankmerken. Een aantal bekende merken die in het bezit zijn van Heineken, zijn Amstel, Affligem, Brand, Desperados, Apple Bandit, Royal Club, SiSi en Crystal Clear.

In welke sector is Heineken actief?

Heineken is wereldwijde marktleider in cidermerken en is de op 1 na grootste bierproducent ter wereld. Verder is Heineken actief in de frisdrank, doordat ze merken bezitten als Royal Club, SiSi en Royal Club.

Beleggen in Heineken kan direct met DEGIRO!
Disclaimer

Beter Beleggen maakt gebruik van affiliate links op de website. Beter Beleggen ontvangt hier vergoeding(en) voor. Beter Beleggen biedt zelf geen financiële producten of diensten aan. Alle informatie die je op deze website, beter-beleggen.nl, vindt, is louter informatief en bevat geen investeringsadvies noch een aanbod, uitnodiging of aanbeveling om een financieel instrument aan te kopen of te verkopen of om een andere transactie aan te gaan. Wij zijn geen professioneel financieel adviseurs. Als je wilt investeren, investeer dan alleen geld dat je bereid bent te verliezen, want de kans dat je het verliest is altijd aanwezig. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de investeringskeuzes die jij maakt, de enige die hiervoor verantwoordelijk is, ben jij zelf.

De auteur van dit artikel heeft geen positie in Heineken.

Beleggen kent risico’s. Je kunt jouw inleg verliezen.  Je kunt geld verliezen en soms zelfs je volledige inleg. Het is belangrijk om je goed in te lezen en alleen geld te beleggen dat je kunt missen.

Let op: Met beleggen kunt u uw inleg verliezen